دسته ها

آخرین مطالب

مقالات مرتبط

اخذ گواهینامه CE

اخذ-گواهینامه-CE

اخذ گواهینامه CE، اخذ گواهی CE، اخذ گواهی نامه CE، اخذ گواهینامه سی ای، دریافت گواهینامه CE، شرایط اخذ گواهینامه CE، هزینه اخذ گواهینامه CE، مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه CE همچنین اخذ نشان CE مارک کلماتی هستند که متقاضیان توسط موتور جستجوگر WWW.GOOGLE.COM  برای اخذ گواهینامه CE سرچ می کنند.

متقاضیان جهت اخذ گواهینامه CE کلماتی دیگری در گوگل سرچ می کنند، همانند:

اخذ مجوز CE، گواهی CE چیست، الزامات استاندارد CE، استاندارد اتحادیه اروپا، محصولات CE، کد CE چیست، برند CE و شرایط اخذ استاندارد CE چیست.

مقاله فوق توسط کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک جهت شرایط و فرآیند اخذ گواهینامه CE (دریافت CE مارک) همچنین صدور گواهینامه CE تقلبی توسط شرکت های مشاوره ای تکمیل و منتشر شده. لذا با مطالعه دقیق مقاله اطلاعات کاملی در مورد CE مارک اروپا به دست می آورید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر همچنین اخذ گواهینامه CE حتما قبل از هر اقدامی با مشاوران شرکت مذاکره نمایید.

CE چیست ؟

اخذ گواهینامه CE، CE چیست یا اینکه نشان استاندارد اروپا CE چیست ؟ CE (نشان سی ای) استاندارد اروپا برای محصولات خاص جهت ورود یا خروج از منطقه اقتصادی اروپا EEA می باشد. به واقع نشان CE (CE MARKING) نشان اجرایی است که بیان کننده انطباق محصول با استاندارد های بهداشتی، ایمنی و حفاظت از محیط زیست برای محصولات فروخته شده در کشور های اتحادیه اروپا است.

نشان CE مارک محصولات مشخص می کند محصول تولید شده بر اساس الزامات استانداردی تعریف شده منطقه اقتصادی اروپا تولید شده. بنابراین مصرف کننده با علم به اینکه محصول حداقل استاندارد ها را رعایت کرده و هیچ آسیبی از لحاظ ایمنی و بهداشت برای مصرف ندارد، اقدام به خرید محصولات می کند.

محصولاتی که دارای علامت اختصاری CE هستند می توانند به منطقه اقتصادی اروپا ورود کنند و در غیر این صورت توسط گمرک کشور مقصد اجازه ورود محصول داده نمی شود. بنابراین تولید کنندگانی که می خواهند وارد بازار اروپا شوند باید برای محصولات خود اقدام به اخذ گواهینامه CE نمایند.

 

نهاد صادر کننده گواهینامه CE:

در مورد نهاد صادر کننده نشان سی ای طی مقالات بعدی به صورت کامل مقالات مختلفی توسط شرکت منتشر می گردد. اما به طور کلی نهاد صادر کننده گواهینامه CE را Notified Bodie یعنی بدنه صدور می نامند. البته تمام گواهینامه های CE صادر شده در ایران توسط NB ها صادر نشده و اغلب متقاضیانی که اقدام به اخذ گواهینامه CE کرده اند، گواهینامه قلابی CE دریافت کرده اند.

برای اعتبار سنجی گواهینامه CE صادر شده کافی است که، ابتدا متوجه شوید گواهینامه CE توسط چه کشوری تایید شده. سپس وارد سایت ناندو شوید، کشور تایید کننده CE را پیدا کنید، پس از ورود به صفحه مورد نظر مرجع صادر کننده گواهینامه CE را پیدا کنید.

ناندو انجمنی است که توسط اتحادیه اروپا تشکیل شده و یکی از فعالیت های انجمن Nando تایید نهاد صادر کننده گواهینامه CE می باشد. نهاد صادر کننده گواهینامه CE دارای کد چهار رقمی می باشد که توسط انجمن ناندو به NB ها تعلق می گیرد.

اخذ گواهینامه CE در ایران:

گواهی نامه سی ای در ایران به سه صورت صادر می شود، منتها متقاضیان اغلب نمی دانند که گواهینامه CE دریافت شده اصل است یا گواهینامه قلابی. به دلیل عدم اطلاعات متقاضیان همچنین عدم صداقت مشاوران یا کارشناسان استاندارد CE اغلب گواهی نامه های CE صادر شده در ایران فیک می باشد. می توان به جرات گفت حدود شاید 2 الی 5 درصد گواهینامه CE صادر شده در ایران معتبر است. بنابراین قبل از اخذ گواهینامه CE حتما اطلاعات کاملی در مورد نهاد صادر کننده نشان سی ای به دست آورید.

اغلب متقاضیان زمانی که با شرکت تماس می گیرند متوجه می شوند فریب افراد سودجو را خورده و هزینه های خیلی بالایی برای اخذ گواهی نامه CE قلابی پرداخت کرده اند. حتی برخی متقاضیان با گواهی نامه سی ای قلابی اقدام به صادرات محصول می کنند و زمانی متوجه می شوند، گواهینامه CE اخذ شده قلابی است که، گرفتار ترخیص کالا توسط اداره گمرک کشور اروپایی هستند.

بنابراین صادر کننده محصول در چند جبهه دچار شکست و ضرر و زیان می شود. لذا پیشنهاد می شود قبل از خرید گواهینامه CE حتما با کارشناسان شرکت هوداک سیستم فرتاک مشورت نمایید یا اینکه مقالات دیگر سایت را بخوانید.

هزینه-اخذ-CE-اروپا

انواع گواهینامه CE در ایران:

گواهی نامه CE مارک در ایران توسط شرکت های مشاوره، کارسازی و صدور به سه صورت صادر می شود. اغلب شرکت هایی که اقدام به صدور گواهینامه CE می کنند، مورد تایید انجمن بین المللی ناندو نیستند. بنابراین اغلب گواهینامه های CE صادر شده در ایران، CE اورجینال نیست لذا قابلیت صادرات کالا با گواهینامه اخذ شده وجود ندارد.

گواهینامه های CE صادر شده در ایران توسط شرکت های صدور اغلب به نام CE انطباق شناخته می شوند. در حقیقت استاندارد محصول انطباق داده می شود با استاندارد تعریف شده اتحادیه اروپا. منتها نه محصول برای تست به آزمایشگاه ارسال می شود و نه تکنیکال فایل تولید کننده بررسی و ممیزی می شود.

در حقیقت بر اساس تکمیل فرم اطلاعاتی که متقاضی از محصول تولید شده ارائه می دهد، شرکت صادر کننده اقدام به صدور گواهینامه CE می کند. انواع گواهینامه CE در ایران به سه دسته، CE اورجینال که توسط NB معتبر صادر می شود، CE خوداظهاری و CE انطباق تقسیم بندی می شود.

اخذ گواهینامه CE اورجینال:

در مورد روند اخذ گواهینامه CE اورجینال در مقالات بعدی بیشتر توضیح می دهیم. CE اورجینال توسط NB صادر می گردد که توسط کد چهاررقمی داخل سایت Nondo قابل رهگیری باشد. NB ها هر کدام بر اساس رسته کاری توسط ناندو حسابرسی می شوند و هر یک در زمینه فعالیت خاصی اقدام به صدور CE مارک اورجینا ل می کند.

محصولات بر اساس دسته بندی مشخص شده (دایرکتیو) باید تست شوند و گواهینامه صادر شود، بنابراین NB ها بر اساس دایرکتیو تایید شده توسط ناندو می توانند برای محصولات گواهینامه CE صادر نمایند.

مثلا اینکه تجهیزات پزشکی دارای دایرکتیو 93/42/EEC Medical devices می باشند، لذا نهاد هایی می توانند برای محصولات پزشکی گواهینامه CE اورجینال صادر کنند که، دایرکتیو فوق توسط ناندو تایید شده باشد.

در حال حاضر تنها کشوری که خدمات CE مارک اصلی به ایران می دهد کشور ترکیه می باشد، لذا متقاضی اخذ گواهینامه CE باید بداند محصول در دسته چه دایرکتیوی قرار دارد. سپس وارد سایت ناندو شود و کشور ترکیه را انتخاب نماید، سپس دنبال NB باشد که برای دایرکتیو مشخص شده گواهینامه CE اورجینال صادر می کند.

اخذ گواهینامه CE خود اظهاری:

گواهینامه CE خود اظهاری همانند CE اورجینال توسط NB مورد تایید ناندو صادر می گردد. با این تفاوت که، محصولاتی می توانند CE خوداظهاری دریافت کنند که، سطح خطر محصول LOW Rick باشد. محصولاتی که از لحاظ ایمنی و بهداشت برای محیط زیست و انسان کمترین خطر را دارند می توانند گواهینامه CE خوداظهاری در یافت کنند.

برای دریافت گواهینامه CE خوداظهاری کافی است متقاضی گزارش فنی یا تست ریپورت محصول را داشته باشد، ارسال نماید نهاد صادر کننده CE معتبر و با پیگیری فنی لازم، مرجع صدور اقدام به صدور گواهینامه CE می کند.

نکته ای که باید متقاضیان در نظر داشته باشند اینکه با گواهینامه CE خوداظهاری در صورتی می توانند به اتحادیه اروپا صادرات داشته باشند که اداره گمرک کشور مقصد از متقاضی نتایج تست ریپورت را درخواست نکند. بنابراین به طور کلی تولید کننده محصول با گواهینامه CE خود اظهاری نمی تواند ب اتحادیه اروپا صادرات داشته باشد.

تنها مزیت اخذ گواهی نامه CE خوداظهاری این هست که، گواهینامه سی ای توسط نهاد صادر کننده معتبر صادر می شود.  

چنانچه هدف از اخذ گواهینامه CE صادرات محصول به اروپا می باشد، پیشنهاد می شود حتما گواهینامه CE اورجینال اخذ گردد.

اخذ گواهینامه CE انطباق:

گواهی نامه CE انطباق توسط مجموعه هایی صادر می گردد که عموما توسط خود ایرانی ها ساخته پرداخته و اداره می شوند. شرکت های صادر کننده CE انطباق مورد تایید انجمن ناندو نیستند، لذا گواهینامه CE صادر شده اعتبار بین المللی ندارد. زمانی که متقاضی برای دریافت گواهی نامه CE با هر یک از این مراجع ارتباط برقرار نماید، تماما ادعای صدور گواهینامه CE معتبر، مورد تایید کشور اروپایی را عنوان می کنند.

در صورتیکه گواهینامه CE صادر شده توسط خودشان صادر می شود. لذا پیشنهاد می شود برای محصولاتی که سطح خطر بالایی دارند یا اینکه محصولاتی که می خواهند وارد بازار اقتصادی اروپا شوند، به هیچ عنوان گواهینامه CE انطباق دریافت نشود.

گواهینامه CE انطباق در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ممکن توسط شرکت های مشاوره ای صادر می شود. البته که تمام این گواهی نامه های صادر شده کد رجیستری داشته و در سایت اعلام شده استعلام می شوند. ولی نکته مهم اینجاست که نهاد صادر کننده اعتبار بین المللی ندارد.

معمولا شرکت هایی که حوزه صادراتی اطراف ایران را هدف قرار داده یا جهت برندینگ یا فروش بهتر در بازار داخلی درخواست CE دارند، اقدام به اخذ گواهینامه CE انطباق می کنند.

نشان CE به چه محصولاتی تعلق می گیرد؟

CE نشان استاندارد محصولات می باشد، محصولاتی که می خواهند در منطقه اقتصادی اروپا خرید یا فروش شوند باید دارای نشان CE مارک اصلی باشند. بنابراین اغلب صادر کنندگان یا تولید کنندگان احساس می کنند برای ورود به بازار اتحادیه اروپا باید نشان CE داشته باشند.

مثلا تولید کنندگان یا فرآوری کنندگان محصولات غذایی برای فروش محصول در بازار های بین المللی تقاضای اخذ گواهینامه CE دارند. در صورتیکه نشان CE به محصولات غذایی تعلق نمی گیرد، مگر آنکه به بست بندی محصول غذایی نشان سی ای مارک اصلی تعلق می گیرد.

در مورد لیست کامل محصولاتی که جهت صادرات باید دارای نشان CE مارک باشند طی مقالات بعدی مفصل صحبت می کنیم. منتها به صورت عمومی محصولاتی که برای محیط زیست یا انسان مخاطرات ایمنی و بهداشتی دارند باید CE مارک مورد تایید داشته باشند.

اسباب بازی ها، تجهیزات پزشکی، تجهیزات حفاظت شخصی، تجهیزات ورزشی، مصالح ساختمانی، برخی سموم شیمیایی، قطعات الکترونیکی و موتور های دوار الکتریکی همچنین محصولا تولید شده ای که با برق شهری و صنعتی کار می کنند باید حتما دارای لوگو CE اصل باشند.

 

نشان-CE-صادرات-به-اروپا
اخذ گواهینامه CE چقدر زمان می برد؟

مهمترین چالش متقاضیان مدت زمان اخذ گواهینامه CE می باشد. برای اینکه به این سوال پاسخ درستی داده شود، ابتدا باید تولید کننده یا صادر کننده محصول بداند، هدف از گرفتن گواهینامه CE چیست؟

چنانچه صرفا برای ورود محصول به بازار داخلی نیاز به گواهی نامه CE است توسط نهاد هایی که CE انطباق صادر می کنند، متقاضی می تواند در کمترین زمان ممکن گواهینامه را اخذ نماید.

چنانچه هدف از اخذ گواهینامه CE صادرات به کشور های حوزه خلیج فارس همانند صادرات محصول به عراق یا افغانستان است، مجددا با اخذ گواهینامه CE انطباق در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف خود می رسید.

چنانچه هدف از اخذ گواهینامه CE، صادرات محصول به اتحادیه اروپا یا کشور آمریکا است، مسلما باید گواهینامه CE اورجینال اخذ گردد. مدت زمان اخذ گواهینامه CE اورجینال بستگی به محصول، نهاد صادر کننده گواهینامه CE و دایرکتیو محصول بین دو الی پنج ماه می باشد. البته جهت بررسی مدت زمان صدور گواهینامه CE، مهم است بدانید نتایج تست محصول همچنین ممیزی توسط حسابرس نهاد صادر کننده تعیین کننده می باشد.

 

اخذ گواهینامه CE چقدر هزینه دارد؟

هزینه اخذ گواهینامه CE سوال اغلب متقاضیان گواهینامه سی ای می باشد. مولفه های زیادی برای به دست آمدن هزینه اخذ گواهینامه CE وجود دارد. مهمترین مواردی که برای اخذ گواهی CE تاثیر گذار است شامل مولفه هایی همچون:

نوع گواهینامه CE، اعتبار گواهینامه CE، اعتبار نهاد صادر کننده گواهینامه CE، نوع محصول، میزان سطح خطر محصول، دایرکتیو (طبقه بندی) محصول، تست های انجام شده روی محصول، نوع برند نهاد صادر کننده CE و هدف مجموعه از اخذ گواهینامه CE می باشد.

تولید کننده می تواند برای محصولات خود گواهینامه CE از 800،000 هزار تومان اخذ نماید تا چیزی حدود 12،000 هزار یورو. لذا مهمترین عامل تاثیر گذار، هدف از اخذ گواهینامه CE می باشد.

جهت دریافت گواهی CE متقاضیان می توانند از مشاوره رایگان شرکت هوداک سیستم فرتاک بهره ببرند و با توجه به نیاز سنجی انجام شده اقدام به اخذ گواهینامه سی ای نمایند.

در مقالات بعدی سایت در مورد عوامل تاثیر گذار در مدت زمان و هزینه اخذ CE بیشتر صحبت می کنیم.

بیشتر بخوانیم:

چرا باید گواهینامه CE بگیریم ؟

گواهینامه CE چیست ؟

 

 

برچسب ها: اخذ گواهینامه CE، اخذ گواهی CE، اخذ گواهی نامه CE، اخذ گواهینامه سی ای، دریافت گواهینامه CE، شرایط اخذ گواهینامه CE، هزینه اخذ گواهینامه CE، مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه CE، اخذ نشان CE مارک، مراحل اخذ گواهینامه CE

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button