استاندارد حلال

استاندارد مواد غذایی

استاندارد ایزو

اطلاعات کاربردی

فرم درخواست گواهینامه

مقالات مرتبط

نمونه گواهینامه

دریافت گواهینامه حلال مالزی

دریافت گواهینامه حلال مالزی درخواست متقاضیانی است که تولید کننده محصولات غذایی هستند و برای ورود به بازارهای داخلی و بین المللی نیاز به دریافت گواهینامه حلال مالزی دارند. دریافت گواهینامه حلال مالزی یکی از مهمترین دغدغه های متقاضیان اخذ گواهینامه حلال است بلحاظ اینکه متقاضیان احساس می کنند گواهینامه حلال که با لوگو حلال مالزی صادر می شود دارای اعتبار بین المللی می باشد.

مقاله فوق توسط شرکت مهندسین هوداک سیستم فرتاک جهت دریافت گواهینامه حلال مالزی یا اخذ گواهینامه حلال مورد تایید سازمان غذا دارو تدوین و منتشر شده است. بنابراین متقاضیان با مطالعه دقیق مقاله می توانند اطلاعات کاملی در مورد دریافت گواهینامه حلال به دست آورند و در مورد نحوه دریافت گواهینامه حلال اطلاعاتی به دست آورند.

نحوه دریافت گواهینامه حلال مالزی:

 دریافت گواهینامه حلال مالزی همچنین نحوه دریافت گواهینامه حلال مالزی سوال اغلب متقاضیانی است که خواهان دریافت گواهینامه حلال با لوگو ثبتی مالزی هستند. منتها متقاضیان دریافت گواهینامه حلال مالزی باید توجه داشته باشند چنانچه ثبت شرکت یا ثبت برند داخل ایران انجام شده باشد امکان صدور گواهینامه حلال توسط مالزی امکان پذیر نمی باشد.

سازمان حلال مالزی به عنوان تدوین کننده متن استاندارد حلال به نوعی پیش قراول مبحث حلال مواد غذایی و نوشیدنی است. بنابراین اکثر متقاضیان درخواست دارند گواهینامه حلال با لوگو مالزی دریافت کنند. صدور گواهینامه حلال با لوگو مالزی باید توسط سازمان حلال مالزی انجام شود، یعنی سازمان متقاضی باید اقدام به ایجاد ساختار بر مبنای استاندارد حلال نماید سپس حسابرسان سازمان حلال مالزی از شرکت متقاضی ممیزی انجام دهند و در نهایت گواهینامه حلال صادر گردد.

بلحاظ اینکه امکان ممیزی توسط سازمان حلال مالزی از متقاضیان داخل ایران فراهم نیست، لذا دریافت گواهینامه حلال مالزی امکان پذیر نمی باشد.

صدور گواهینامه حلال با لوگو مالزی:

صدور گواهی حلال با لوگو مالزی توسط نهادهایی داخل ایران انجام می شود که این نهاد ها دارای مجوز بین المللی از کشور مالزی برای صدور گواهینامه حلال نیستند. حال سوال برای متقاضیان به وجود می آید که این همه گواهینامه حلال با لوگو مالزی پس چگونه صادر می شود که در ادامه مقاله به آن پرداخته می شود.

نهاد صادر کننده گواهینامه حلال اختصارا CB نامیده می شود، CB ها به صورت خصوصی در ایران فعالیت می کنند و مجوز صدور گواهینامه از سازمان های بالادستی ندارند. لذا به راحتی به دلیل اینکه زیرساخت اصولی ندارند مبادرت به صدور گواهینامه می کنند، بنابراین گواهی حلال با لوگو مالزی نیز توسط این CB ها صادر می شود.

CB های خصوصی اغلب داخل ایران ساخته پرداخته شده ولی به متقاضی اعلام می شود گواهینامه از انگلیس، آلمان یا کانادا صادر می شود در صورتیکه تمام این گواهینامه ها داخل ایران و توسط خود این CB ها صادر می شود. برخی از CB ها اعلام می کنند گواهینامه باید داخل سایت ASCB استعلام گردد یا اینکه عنوان می شود گواهینامه های صادر شده توسط شرکت ما مور تایید وزارت صنایع و معادن می باشد. در صورتیکه تمام این صحبت ها فیک بوده و گواهینامه صادر شده فاقد اعتبار بین المللی می باشد.

نحوه اعتبارسنجی گواهی حلال:

نحوه دریافت گواهینامه حلال مالزی توسط سازمان غذا دارو ایران از طریق انجمن حلال ایران صورت می پذیرد، انجمن حلال ایران شرکت های متقاضی دریافت گواهینامه حلال مالزی را حسابرسی می کند و در صورت تایید ممیز، گواهینامه حلال صادر می کند. فقط گواهی حلالی که توسط ممیز سازمان غذا دارو تایید گردد مورد تایید این سازمان بوده و گواهینامه معتبر حلال می باشد.

متقاضیان دریافت گواهینامه حلال مالزی اغلب صرف اینکه گواهینامه در سایت رجیستری می شود یا استعلام گرفته می شود به دلیل عدم اطلاعات کافی گواهی حلال فیک با مبلغ خیلی بالایی دریافت می کنند. اکثرا شرکت هایی که در ایران اقدام به صدور گواهینامه حلال می کنند گواهی حلال فیک با لوگو حلال ایران یا لوگو حلال مالزی صادر می کنند. گواهینامه حلال صادر شده در ایران و یکسری از کشورهای منطقه اعتبار دارد ولی متقاضیان می توانند با هزینه کمتری اقدام به اخذ اینگونه گواهینامه ها نمایند.

لذا جهت استعلام قیمت درباره دریافت گواهینامه حلال مالزی یا گواهینامه حلال با لوگو ایران از شرکت سیستم فرتاک استعلام قیمت نمایید. متقاضیان می توانند در مدت زمان کوتاه تری و با هزینه کمتری به طور مستقیم بدون واسطه از ما گواهینامه حلال مورد تایید سازمان غذا دارو دریافت کنند.

چه مشاغلی نیاز به دریافت گواهینامه حلال مالزی دارند:

سازمان های تولید کننده مواد غذایی، شرکت های تولید نوشیدنی های مجاز و شرکت های تولید و بسته بندی مواد غذایی، کارگاه های کوچک تولید و بسته بندی مواد غذایی، کسب و کارهای حلال، واحدهای تولید البسه همچنین واحد های تولید مواد غذایی می توانند اقدام به دریافت گواهینامه حلال مالزی یا گواهینامه حلال مورد تایید سازمان غذا دارو نمایند.

مزایای اخذ گواهینامه حلال برای متقاضیان ورود کالا به بازارهای داخلی و بین المللی همچنین رضایت مصرف کننده از اطمینان از مواد غذایی خریداری شده می باشد. در میان افزایش درخواست مسلمانان و غیر مسلمانان برای تهیه و خرید غذای حلال، عرضه غذای حلال در سراسر اروپا به یک روند عادی و در حال رشد تبدیل شده است. بنابراین گرایش فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت های زنجیره ای به سمت تهیه و فروش محصولاتی که دارای نشان حلال هستند بیشتر از قبل شده است.

اخیرا معاون اجرایی شرکت نستله در گزارشی عنوان کرده محصولات گوشتی و مواد غذایی منجمد که دارای نشان حلال هستند نه تنها در فروشگاه های خاص بلکه در کلیه فروشگاه های مدرن اروپایی تقاضای بسیاری دارد. اخذ گواهینامه حلال برای محصول زبان مشترک بین جوامع می باشد لذا داشتن نشان استاندارد محصول باعث گسترش تجارت، رشد اقتصادی و توسعه محصولات برای تمامی دست اندرکاران تجارت جهانی است.

روند دریافت گواهینامه حلال:

متقاضیان دریافت گواهینامه حلال مالزی در مورد روند و نحوه ی اخذ گواهینامه حلال سوالات متداولی دارند که طی چند خط توضیحاتی در مورد روند دریافت گواهینامه حلال می پردازیم. جهت توضیحات تکمیلی متقاضیان می توانند به مقاله شرایط اخذ گواهینامه حلال که در لینک های کناری قابل رسترسی است مراجعه نمایند.

متقاضیان برای دریافت گواهینامه حلال باید هدف خود از اخذ گواهینامه را مشخص کنند، چنانچه درخواست اخذ گواهینامه حلال مورد تایید سازمان غذا دارو را دارند باید ابتدا مستندات ISO 9001 را همزمان با مستندات ISO 22000 در مجموعه خود پیاده سازی نمایند سپس این مستندات در سامانه غذا دارو بارگذاری نمایند. درخواست اخذ گواهینامه حلال را به سازمان غدا دارو ارائه دهند سپس ممیزی می شوند و در صورت تایید ممیز گواهینامه حلال صادر می شود.

چنانچه درخواست دریافت گواهینامه حلال مالزی را دارند باید فرم درخواست گواهینامه حلال را از سایت بارگذاری کرده تکمیل کنند و به شماره واتساپ اعلام شده شرکت ارسال نمایند. سپس مستندات اخذ گواهینامه حلال تکمیل و برای مرجع صدور ارسال می شود و گواهینامه حلال توسط نهاد صادر کننده، صادر می شود.

روند دریافت گواهینامه حلال که توسط نهادهای خصوصی انجام می شود بسیار سریعتر و راحت تر بوده بلحاظ اینکه ممیزی صورت نمی پذیرد. بنابراین متقاضیان دریافت گواهینامه حلال مالزی با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تری می توانند اقدام به اخذ نشان حلال نمایند منتها گواهینامه اخذ شده مورد تایید سازمان غذا دارو نمی باشد.

گواهینامه-حلال
مزایای اخذ گواهینامه حلال (HALAL):

آیا به دنبال صادرات محصولات غذایی خود به کشورهای دیگر هستید؟ اگر بله ، پس شما به گواهینامه حلال (HALAL) احتیاج دارید. اخذ گواهینامه حلال (HALAL) می تواند به مصرف کننده در مورد مواد تشکیل دهنده، روند تولید و ایمن بودن محصول غذایی اطمینان داشته باشد.

اخذ گواهینامه حلال (HALAL) این امکان را برای صادر کنندگان  فراهم می کند تا در صادرات محصولات بر اساس نیاز بازار به اطمینان از ایمنی مواد غذایی انجام شود. با کمک گواهی حلال می توانید فروش کسب و کار را بهبود بخشیده و به هدف تجاری خود برسید. این گواهی به مشتریان اطمینان می دهد که محصول ارائه شده بهداشتی، سالم و همچنین روال حلال است. گواهینامه حلال (HALAL) این امکان را به مردم می دهد تا محصولات غذایی با کیفیت بالا خریداری کنند. طبق قوانین اسلامی مسلمانان فقط غذای حلال می خورد، لذا اخذ گواهینامه حلال (HALAL) به بهبود فروش محصول در بازار بین المللی کمک می کند.

بیشتر بخوانیم:

دانلود مستندات ایزو 9001

نحوه اخذ گواهینامه ایزو 22000

گواهینامه ایزو ویژه صنایع غذایی

 

برچسب ها: دریافت گواهینامه حلال مالزی، روند دریافت گواهینامه حلال، نحوه اخذ گواهینامه حلال، اخذ گواهینامه حلال از سازمان غذا دارو، اخذ گواهینامه حلال معتبر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button