اطلاعات کاربردی

نمونه گواهینامه ها

چرا باید گواهینامه CE بگیریم

چرا باید گواهینامه CE بگیریم، مهمترین دلیل اخذ گواهینامه CE بین متقاضیان صادرات کالا می باشد. اغلب وقتی که از متقاضی CE سوال پرسیده می شود چرا گواهینامه CE درخواست دارید، عنوان می شود جهت صادرات محصول. منتها آیا به تمامی محصولات گواهینامه CE تعلق می گیرد و اینکه چه نوع گواهینامه CE ای نیاز هست جهت صادرات محصول به دیگر کشور ها. مقاله فوق توسط شرکت هوداک سیستم فرتاک آماده شده جهت اطلاع متقاضیان و جواب پرسش اینکه، چرا باید گواهینامه CE بگیریم. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

CE مارک چیست

بسیاری از محصولات قبل از فروش در اتحادیه اروپا به مارک CE نیاز دارند. مارک CE نشان می دهد که یک محصول توسط تولید کننده ارزیابی شده و مطابق با شرایط ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا است. CE مارک برای محصولات تولید شده در هر نقطه از جهان که پس از آن در اتحادیه اروپا به بازار عرضه می شود ، مورد نیاز است. چرا باید گواهینامه CE بگیریم، مارک Conformitè Europëenne (CE) به عنوان علامت انطباق اجباری اتحادیه اروپا (EU) برای تنظیم کالاهای فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) از سال 1985 تعریف شده است.

چه زمانی CE مارک اجباری است

مارک CE فقط برای محصولاتی که توسط اتحادیه اروپا مشخص شده و برای محیط ریست یا بدن انسان مخاطره ایجاد می کند، الزامی است. برخی از محصولات به طور همزمان مشمول چندین مورد دایرکتیو بوده که نیاز به صدور چندین گواهینامه CE می باشد. قبل از قرار دادن مارک CE بر روی محصول، باید اطمینان حاصل کنید که محصول شما با تمام الزامات مربوطه مطابقت دارد. چرا باید گواهینامه CE بگیریم، چسباندن مارک CE به محصولاتی که مشخصات اتحادیه اروپا وجود ندارد یا نیازی به چسباندن مارک CE نیست، ممنوع است.

الزام اخذ مارک CE چیست

مارک CE نمادی است که قبل از فروش در بازار اروپا باید روی بسیاری از محصولات چسبانده شود. مارک نشان می دهد که یک محصول: الزامات بخشنامه های مربوط به محصولات اروپایی را برآورده می کند. تمام الزامات مربوط به استانداردهای ایمنی و عملکرد هماهنگ و شناخته شده اروپا را برآورده می کند. وجود علامت CE بیشتر نشان می دهد که در صورت درخواست اتحادیه اروپا اسناد فنی مناسب برای استفاده از علامت موجود است و می تواند توسط تولید کننده، وارد کننده یا شخصی که محصول را روی آن قرار می دهد ارائه دهد.

آیا مارک CE بیان کننده کیفیت کالا هست

CE مارک چسبانده شده روی بدنه کالا بیان کننده این هست که محصول فوق با الزامات استاندارد اتحادیه اروپا سازگاری دارد. بنابراین مارک CE به هیچ عنوان بیان کننده کیفیت محصول نیست بلکه نمایان گر استاندارد محصول می باشد. برخی محصولات حتی توسط یک سازمان ارزیابی تست گرفته نمی شوند، بلکه بر اساس اظهارات متقاضی CE گواهینامه CE خوداظهاری صادر می گردد. لذا چنانچه محصول توسط خریدار به چالش کشیده شود، متقاضی می بایست مستندات مربوط به تست های استاندارد محصول را ارائه دهد.

مرجع صادر کننده نشان CE

نشان CE توسط یک سازمان مطلع از الزامات استاندارد CE پس از بررسی و اعلام نتایج تست صادر می شود. مرجع صادر کننده گواهینامه CE توسط سایت Nando با کد چهار رقمی قابل رجیستری معرفی می شود. اصطلاحا نام مرجع صدور CE مارک  NB نامیده می شود و مرجع صدور بر اساس سطح خطر محصول دو نوع گواهینامه CE اورجینال و CE خوداظهاری صادر می کند. نکته مهم اینکه اغلب مراجع صادر کننده گواهینامه CE در ایران که به اسم کشور های دیگر گواهینامه CE صادر می کنند، جزو NB ها نبوده لذا گواهینامه CE صادره فیک می باشد.

چرا باید گواهینامه CE بگیریم

اینکه چرا باید گواهینامه CE بگیریم اشتباها بین متقاضیان یا تولید کنندگان جا افتاده اخذ گواهینامه CE برای صادرات ضروری است. مسلما محصولی که دارای لیبل CE است در بازار بین المللی بهتر تجارت می شود، منتها برای تمامی محصولات CE مارک نیاز نیست و نکته مهم تر اینکه برای صادرات محصول تمامی کشور ها نیاز به نشان CE ندارد. در حقیقت نشان CE فقط مختص اتحادیه اروپا که شامل 27 یا 28 کشور می باشد، دارد. لذا حتی برای صادرات محصول به دیگر کشور های اروپا یی تولید کنندگان نیازی به اخذ گواهینامه CE ندارد.

Call Now Button