رتبه انفورماتیک

مقالات مرتبط

لینک دانلود ها

شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک

شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک یا نحوه تمدید و ارتقاء رتبه انفورماتیک چالشی است که اکثر شرکت های پیمانکاری دارنده رتبه انفورماتیک با آن مواجه هستند. رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه کشور (ساجات) برای شرکت هایی که در حوزه IT فعالیت می کنند و خدمات پشتیبانی ارائه می دهند صادر می شود. شرکت های اخذ کننده رتبه انفورماتیک پس از اخذ رتبه بعد از یک سال اقدام به تمدید رتبه نمایند و با توجه به قراردادهای ثبت شده امکان ارتقاء رتبه انفورماتیک برای متقاضیان محیا می باشد.

بنابراین شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک و نحوه تمدید رتبه انفورماتیک سوال بیشتر متقاضیان است. مقاله فوق توسط گروه مهندسین هوداک سیستم فرتاک مکتوب شده و متقاضیان شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک با مطالعه مقاله فوق اطلاعات کاملی در مورد نحوه تمدید گواهینامه انفورماتیک یا شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک به دست می آورند.

مطالعه کنندگان مقاله شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک اطلاعاتی همانند، مدارک لازم جهت تمدید رتبه انفورماتیک، مدارک و شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک و شرکت هایی که می توانند اقدام به اخذ رتبه انفورماتیک نمایند، به دست می آورند.

شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک چیست؟

ارتقاء رتبه انفورماتیک و شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک پرسمان شرکت های پیمانکاری است که در حوزه IT و خدمات کامپیوتر فعالیت می کنند. متقاضیانی که حداقل یک سال از تاریخ اولیه صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری (رتبه) در حوزه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه گذشته باشد می توانند اقدام به ارتقاء رتبه انفورماتیک نمایند.

مهمترین شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک بارگذاری قراردادهای منعقد شده طی سال جاری شرکت ها است و نکته مهم اینکه متقاضی ارتقاء رتبه انفرماتیک باید سه قرارداد شاخص که مبلغ ریالی آنها بالاتر است را در سامانه ساجات بارگذاری نماید. معمولا شرکت های دریافت کننده رتبه انفورماتیک قراردادهای خود را در سامانه اعلام نمی کنند، بنابراین جهت ارتقاء رتبه انفورماتیک باید حتما قراردادهای منعقد شده بین پیمانکار و کارفرما را در سامانه بارگذاری نمایید.

موضوع مهم بعدی برای ارتقاء رتبه انفورماتیک آخرین اظهارنامه مالیاتی شرکت های پیمانکار می باشد. معمولا شرکت های پیمانکاری برای اینکه مبلغ کمتری به سازمان مالیات پرداخت کنند توسط هزینه سازی هایی که انجام می شود خود را زیان ده معرفی می کنند. بنابراین جهت ارتقاء رتبه به حد نصاب امتیاز لازم نمی رسنند و نمی توانند رتبه خود را ارتقاء دهند.

برای ارتقاء رتبه انفورماتیک باید حد نصاب امتیاز به دست آمده شرکت متقاضی بالای دو هزار امتیاز برسد تا بتوانند گواهینامه های خود را ارتقاء دهند. جهت بررسی امتیازات متقاضیان می توانند مقاله آئین نامه احراز صلاحیت شرکت های انفورماتیک را مطالعه نمایند.

ارتقاء-رتبه-انفورماتیک

مدارک لازم جهت ارتقاء رتبه انفورماتیک:

مهمترین شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک ارائه مدارک کامل شده مورد درخواست سازمان برنامه و بودجه جهت بررسی پرونده متقاضی می باشد. متقاضیان ارتقاء رتبه انفورماتیک باید مدارک درخواست شده را به صورت فایل اسکن فرمت JPEG ذخیره کنند سپس در سامانه برنامه و بودجه بارگذاری نمایند تا پرونده توسط کارشناس معرفی شده بررسی و اعلام نتیجه یا نواقص گردد. برای بارگذاری مدارک، متقاضی ارتقاء رتبه انفورماتیک باید بر اساس نام کاربری و رمز عبوری که مربوط به پرونده است وارد شود و صفحه به صفحه مدارک را بارگذاری نماید.

مدارک درخواستی برای ارتقاء رتبه انفورماتیک شامل موارد اعلام شده در زیر می باشد:

  • اساسنامه شرکت و تغییرات.
  • روزنامه رسمی و آگهی روزنامه تغییرات.
  • مدارک شناسایی مدیر عامل و مدرک تحصیلی در صورت تغییر مدیر عامل.
  • مدارک شناسایی و مدرک تحصیلی کارشناسان امتیاز آور در صورت تغییرات.
  • آخرین لیست بیمه و پرداخت حقوق کارکنان شرکت که باید به تایید رسیده باشد.
  • قراردادهای منعقد شده و اظهار شده در جدول بیست اظهار نامه مالیاتی.
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی.
  • بارگذاری گواهینامه های اخذ شده.
  • بارگذاری نامه درخواست ارتقاء رتبه انفورماتیک که باید در سربرگ شرکت باشد.
  • مفاصاحساب قراردادهای به اتمام رسیده که در جدول بیست اظهارنامه، اظهار شده است.
اخذ رتبه انفورماتیک

شرایط تمدید رتبه انفورماتیک:

شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک و همچنین شرایط تمدید رتبه انفورماتیک جزو پرتکرارترین موضوعاتی است که روزانه پاسخ داده می شود. پرسش و پاسخ های بسیاری جهت تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک توسط کارشناسان شرکت به ثبت رسیده است. بنابراین در این مقاله هم به شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک پرداخته شده و هم به شرایط تمدید رتبه انفورماتیک تا بخش مهمی از درخواست متقاضیان را پاسخگو باشد.

شرکت های پیمانکاری در حوزه IT و خدمات کامپیوتر که درخواست تمدید رتبه انفورماتیک را دارند باید تمامی مراحلی که قبلا طی شده برای اخذ رتبه انفورماتیک مجددا انجام دهند. برخی از شرکت های پیمانکار به دلیل سهل انگاری انجام شده جهت بارگذاری قراردادهای منعقد شده در سایت برای تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک با مشکل مواجه می شوند و حتی ممکن است رتبه قبلی خود را از دست بدهند و با نزول رتبه مثلا از 4 به 5 مواجه شوند.

بنابراین مهمترین موضوع برای تمدید رتبه انفورماتیک یا ارتقاء رتبه انفورماتیک بارگذاری قراردادهای بسته شده در سامانه ساجات و اعلام اظهارنامه مالیاتی مثبت می باشد. چنانچه متقاضیان مدارک خود را تکمیل نمایند و پروسه بارگذاری مدارک سر وقت انجام شود به راحتی و طی مدت زمان کوتاهی می توانند اقدام به تمدید گواهینامه رتبه نمایند.

مدارک درخواستی برای تمدید رتبه انفورماتیک تقریبا همان مدارکی است که هنگام اخذ رتبه انفورماتیک در سامانه بارگذاری شده است. یعنی متقاضیان تمدید رتبه انفورماتیک باید همان مسیری را طی نمایند که هنگام اخذ رتبه انفورماتیک طی کرده اند.

مدارک لازم برای تمدید رتبه انفورماتیک شامل موارد مکتوب شده در زیر می باشد:

  • اساسنامه شرکت و تغییرات.
  • روزنامه رسمی و آگهی روزنامه تغییرات.
  • مدارک شناسایی مدیر عامل و مدرک تحصیلی در صورت تغییر مدیر عامل.
  • مدارک شناسایی و مدرک تحصیلی کارشناسان امتیاز آور در صورت تغییرات.
  • آخرین لیست بیمه و پرداخت حقوق کارکنان شرکت که باید به تایید رسیده باشد.
  • قراردادهای منعقد شده و اظهار شده در جدول بیست اظهار نامه مالیاتی.
  • ارائه آخرین اظهارنامه مالیاتی.
  • بارگذاری گواهینامه های اخذ شده.
  • بارگذاری نامه درخواست تمدید رتبه انفورماتیک که باید در سربرگ شرکت باشد.
  • مفاصاحساب قراردادهای به اتمام رسیده که در جدول بیست اظهارنامه، اظهار شده است.

هزینه ارتقاء رتبه انفورماتیک چقدر است؟

اعلام هزینه تمدید یا ارتقاء رتبه انفورماتیک درخواست اغلب متقاضیان است که هنگام ارتباط با کارشناسان شرکت اعلام موضوع می کنند. برای کسب اطلاع از هزینه باید ابتدا متقاضی در مورد شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک همچنین شرایط تمدید رتبه انفورماتیک اطلاع داشته باشد. سپس مدارک لازم اعلام شده در مقاله شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک که طی متون بالا عنوان شد باید از طریق واتساپ ارسال گردد تا کارشناسان به بررسی مدارک و امتیازات کسب شده بپردازند.

معمولا عموم شرکت های مشاوره یا شرکت های ثبتی برای اینکه مشتریان خود را جذب نمایند قبل از بررسی پرونده متقاضی اعلام هزینه می کنند و معمولا هزینه های پایینی اعلام می شود تا متقاضی را جذب کنند. بنابراین متقاضی مبلغ را واریز کرده و طی مراحل کاری مجددا توسط مشاور یا شرکت های ثبتی مبلغی درخواست می گردد.

کارشناسان ساجات شرکت سیستم فرتاک برای جلوگیری از ریسک های موجود و دوباره کاری ها ابتدا مدارک مورد تایید را اعلام می کنند متقاضی باید مدارک را در واتساپ ارسال نماید. سپس مدارک برای ارتقاء رتبه انفورماتیک یا تمدید رتبه انفورماتیک بررسی می گردد و در صورتیکه شرکت متقاضی بتواند رتبه خود را ارتقاء دهد یا تمدید نماید هزینه برآرود شده و اعلام می شود.

برآرود هزینه براساس امتیاز آوری پرونده همینطور نوع گروه های فنی که متقاضی می تواند تمدید نماید یا ارتقاء دهد اعلام می شود. لذا جهت استعلام هزینه شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک یا تمدید رتبه انفورماتیک مدارک خود را در واتساپ ارسال نمایید و با کارشناسان ساجات ما ارتباط بگیرید.

 

مراحل-ارتقاء-رتبه-انفورماتیک

چه شرکت هایی می توانند رتبه انفورماتیک اخذ نمایند:

شرکت هایی می توانند درخواست احراز صلاحیت و رتبه بندی در حوزه IT و خدمات کامپیوتر نمایند که دارای شرایط ذیل باشند:

ساختار حقوقی آنها مطابق با ساختار شرکتی باشد و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تحت عنوان شرکت به ثبت رسیده باشند. دستگاه های موضوع ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، هیچ سهمی از سهام شرکت و همچنین هیچ مداخله ای در مدیریت آن نداشته باشد. موضوع فعالیت مندرج در اساس نامه شرکت صرفا در زمینه فعالیت انفورماتیکی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.

اعتبار گواهینامه احراز صلاحیت و رتبه بندی برای شرکت های انفورماتیکی یک سال است.

شرکت هایی که گواهینامه خود را قبل از مهر ماه هر سال دریافت می نمایند با توجه به تاریخ دریافت گواهی، می توانند به همان میزان از اعتبار بیش از یک سال استفاده نمایند.

شرکت های واجد شرایط پس از ارائه اظهارنامه مالیاتی آخرین سال مالی، تکمیل فرم های الکترونیکی و ارسال سایر مدارک می توانند نسبت به درخواست رتبه بندی و اخذ گواهینامه انفورماتیک اقدام نمایند.

شرکت های تازه تاسیس و یا شرکت هایی که به دلیل رکود، فعالیت نداشته باشند و فاقد اظهار نامه مالیاتی باشند، می توانند صرفا با ارائه لیست بیمه یک ماه اخیر، حداکثر در دو موضوع رتبه 7 انفورماتیک اخذ نمایند.

مقالات بیشتر:

ایزو 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

گواهینامه پیمانکاران جهت حضور در مناقصات

 

برچسب ها: شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک، شرایط ارتقاء رتبه انفورماتیک چیست، مراحل ارتقاء رتبه انفورماتیک، هزینه ارتقاء رتبه انفورماتیک، سایت ارتقاء رتبه انفورماتیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button